~Rose

Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

berättesen del 3: 3 försvunna!

Av roselia18 - 9 juli 2011 12:19

Bärettelsen börjar här och nu:


Vart kan han ha fört Medeline ?

Tänkte jag medan Gullan hoppade omkring...

Jag satt och grät!

-Min bästis är borta,vad ska jag göra ?


Just då hittade Gullan en lapp,jag läste lappen högt:

"Om du som läser detta vill ha tillbaks Medeline,så får du nog skynda på"

"Jag ska ha 90.000 sc om en vecka!"

"Annars får ni nog aldrig se henne igen...."


Vart skulle jag lämna pengar om jag inte visste vart jag skulle gå ?

Jag hörde ngåra fotsteg längre bort.(från korridoren)´


Jag sprang ut ur hennes hus,springer mot lägenhetens slut!

Jag hoppas att han vet vart hon är,jag blir bara argare så jag springer fortare!

Hoppas upp på en bänk och springer till slutet av den och sedan hoppar jag...

Jag missar och han springer ut :(


Everybody dance now!! Lät det från min mobil....

-Hej det är Rose...

-Hej Rose det är Sara,har du hittat Medeline ?

-Näpp men ett brev till dom som vill hitta henne!

-Okej kan du komma hem till mig ?

-Visst.

-Okej kom om.....

-Sara ?

Nej inte en till!

Jag satt och grät!


Klockan 7 vaknade jag i korridoren av ett brev som låg i min hand...

-Vad är det här ?

Gullan hörde mig och hoppade dit!

-Jag läser så att du också får veta vad det står (:

Gullan nickade!


"Ni är för lång samma,om jag inte har mina pengar om 2 dar är båda slut körda!"


Nu blev jag så arg!

Jag messade Aifos medans jag sprang!

Sen efter en kvart ungefär så slutade hon att messa mig!

Då ringde min mobil....

-Ja hallå det är Rose!

-Hej Rose,sa den darriga rösten...

-Aifos ?

-Han är här,hemma hos mig!!

-Okej Aifos ta det lugnt.

-Han letar efter mig!

-Vart har du gömt dig ?

-Hos mina kastruller vad annars ?

-Aifos -.-'

-Vadå då ?

-Rör dig inte,han kan höra dig om du nuddar vid kastrullerna!

-VEM DÄR!!

-Det är Rose,det vet du ju Aifos!

-Jaha,så det är du,tjejen som letar efter sina vänner!

-Jag kan inte ge dig pengarna,sa jag medans jag grät!

-Ge mig dom annars ska jag hitta dig och dom andra små vännerna du gömmer för mig!

-Okej,du vinner....

-Bra,flicka lilla!

-Kalla mig inte det för mitt namn är ROSE!!

-Jag ska hitta dig och dina vänner,säg farväl till dom....


Sedan la jag på!

Jag ville inte höra mer....

Jag sprang som en häst genom spö regnet....(det hade börjat regna)

Jag ville inte att dom andra skulle bli tagna!

Jag spang hem till Lala,henne kan man ju lita på och jag tror inte att hon har blivit kidnappad heller!


Men jag hade fel!

Dörren var öppen och jag hörde skrik från köket....

Jag gick in i köket.

Där står Lala med en sked....

Och framför migg står en stor kille med tjuv mössa elr vad man ska säga.....

Jag ville inte att han skulle mräka mig och inte ta Lala!!

Så jag gjorde det.....

Jag sparkade honom,han vände sig om och Lala tog en kastrull och slog honom!

-Ej du Rose ?

-Ja vad är det ?

-Tycker du jag skulle spelat Rapunzel i Trassel elr ?

-Hehehe,nej!


Sedan berättade jag allt som hade hänt för henne!

Men när jag sedan var klar så vaknade han :o

Han sprang iväg...

Lala ställde sig upp och svingade runt kastrullen och sa: Tjejer äger!


Det tyckte vi båda och As garva!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad tycker ni om del 3 ?

Nästa del kmr handla om en restaurang....

Mer avslöjar jag inte!

Kommentera vad ni tyckte om del 3 av berättelsen!


//Rose

 
 
Avia23

Avia23

11 juli 2011 12:33

spännande! ;o

http://mspavia.blogg.se

roselia18

11 juli 2011 13:12

:p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av roselia18 - 11 augusti 2011 10:34

Hej och god morgon!   Jag har precis varit och bloggat på en annan blogg: www.mspfunny.bloggplatsen.se Checka!!   Snart ska jag spela sims 3      Jag bah älskar sims 3     Pöss pöss ^^     ...

Av roselia18 - 8 augusti 2011 15:47

Japp,rubriken säger allt! Jag är typ sjuk,igår kväll hade jag nästan 40 graders feber!! Och imorse så svettades jag,nu fryser jag jätte mkt... Och igår kväll så kunde jag nästan nt ens stödja på mina ben... Men nu känner jag mig lite bättre b...

Av roselia18 - 1 augusti 2011 16:50


Hej! Förlåt för dålig update men jag har vart och badat      Och nu så ska jag göra ngt med min kisse xD   Random bild :p   Kanske bloggar mer sen!   Pöss pöss   //rose ...

Av roselia18 - 31 juli 2011 20:39


Ja,hehe då var min ROSA design klar ^^ Vad tycks Kommentera!   För er som nt ser kan trycka på f5! Jag ska också visa headerna i detta inlägget:   Vad tycks ? Blev väldigt nöjd!! Min första header som jag gjort själv      //Rose ^...

Av roselia18 - 31 juli 2011 10:32

Jag lovar att jag ska försöka fixa problemet... Men nt just nu! Mst ju spela msp också ;) ...

Presentation


Heej!Jag heter Roselia18 på moviestarplanet elr msp som man säger!Bloggen handlar om msp och mitt liv där!
Läs och njut ;)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Stilar jag gillar ♥

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Rose ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Omröstning

Vill ni se en bild på min katt ?
 Ja,jag vill se hur göllih hon är ♥
 Nej det behövs inte!

Min igelkott Huffe (:

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards